ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ “АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ COVID-19”. V КУРС. 2024-2025 навчальний рік | ||
Номер заняття | Тема практичних занять | Тривалість (год.) |
1 | “Гострі респіраторні захворювання що викликаються коронавірусами. Етіологічні особливості SARS-CoV-2” Основні збудники гострих респіраторних захворювань. Види коронавірусів, що є збудниками ГРВІ. Структура вірусу SARS-Cov2, його штами. Поняття про штами, які “викликають занепокоєння” (Variants of Concern). | 2 |
2 | “Епідеміологія, патогенез розвитку хвороби COVID-19” Джерело коронавірусної інфекції, механізми передавання, сприйнятлива популяція. Розповсюдженість та штам, що переважає. Механізм проникнення вірусу у клітину, клітини – мішені, рівні взаємодії з імунною системою, патогенетичні механізми клінічних проявів хвороби. | 2 |
3 | “Класифікація, основні клінічні симптоми коронавірусної інфекції” Інкубаційний період COVID-19, особливості перебігу. Основні клінічні симптоми коронавірусної інфекції. Відмінність клінічного перебігу залежно від штаму збудника | 2 |
4 | «Червоні прапорці» – симптоми тяжкого перебігу COVID-19″ Особливості тяжкого перебігу у пацієнтів з COVID-19. Основні клінічні симптоми та синдроми | 2 |
5 | “Принципи та методи лабораторної діагностики хвороби” Основні три методи діагностики коронавірусної інфекції. Швидкі антигенні тести, серологічні тести для виявлення антитіл, молекулярні тести. Механізм, терміни проведення, переваги та недоліки | 2 |
6 | “Швидкі тести у постановці діагнозу COVID-19” Швидкі тести у постановці діагнозу COVID-19: актуальність, методика, інтерпретація | 2 |
7 | “Принципи та підходи до лікування хворих на COVID-19 в амбулаторних умовах.” Вимоги до організації роботи медичних організацій та їх структурних підрозділів, які надають медичну допомогу в амбулаторних умовах, спрямованих на профілактику та попередження поширення COVID-19. Правила забору проб біологічного матеріалу. Показання для надання медичної допомоги пацієнтам із позитивним результатом тесту на COVID-19 вдома. Принципи надання медичної допомоги в амбулаторних умовах (вдома) пацієнтам із встановленим діагнозом COVID-19. Лікування пацієнтів із COVID-19 у домашніх умовах. Догляд за пацієнтом з COVID-19 у домашніх умовах. | 2 |
8 | “Принципи та підходи до лікування хворих на COVID-19 у стаціонарних умовах.” Показання до госпіталізації при COVID-19. Дії медичного працівника за появи симптомів COVID-19 у контактної особи, яка потребує госпіталізації. | 2 |
9 | “Противірусна терапія та киснева підтримка при коронавірусній інфекції” Противірусна терапія та киснева підтримка при коронавірусній інфекції | 2 |
10 | “Принципи та підходи до лікування хворих на COVID-19 у відділенні інтенсивної терапії” Принципи та підходи до лікування хворих на COVID-19 у відділенні інтенсивної терапії. Показання до переведення у ВІТ. Особливості ведення пацієнтів у ВІТ. Апаратне забезпечення. | 2 |
11 | “Реалізація заходів профілактики COVID-19, спрямованих на джерело інфекції, механізм передачі збудника та сприйнятливий організм” Основні види заходів щодо неспецифічної профілактики COVID-19. Рекомендації щодо проведення профілактичних заходів з недопущення поширення випадків СОVID-19. Етапи запобігання або обмеження передачі інфекції в закладах охорони здоров’я. Застосовування стандартних заходів захисту. Заходи профілактики COVID-19, спрямовані на сприйнятливий контингент. Впровадження крапельних та контактних заходів безпеки, що направлені на запобігання інфікування.. | 2 |
12 | “Правові основи реалізації заходів профілактики та боротьби з загрозою поширення COVID-19” Вплив пандемії коронавірусу на соціально-економічні та трудові права. Правові основи реалізації заходів профілактики та боротьби з загрозою поширення COVID-19. | 2 |
13 | “Основні вимоги до організації роботи медичних організацій та їх структурних підрозділів, які надають медичну допомогу в амбулаторних умовах, спрямованих на профілактику та попередження поширення COVID-19. Правила забору проб біологічного матеріалу” Вимоги до організації роботи медичних організацій та їх структурних підрозділів, які надають медичну допомогу в амбулаторних умовах, спрямованих на профілактику та попередження поширення COVID-19. Правила забору проб біологічного матеріалу | 2 |
14 | “Обов’язки медичної організації при отриманні позитивного результату лабораторного дослідження біологічного матеріалу на COVID-19” Обов’язки медичної організації при отриманні позитивного результату лабораторного дослідження біологічного матеріалу на COVID-19. Відбір секційного матеріалу, дотримання протиепідемічних заходів, транспортування зразків. | 2 |
15 | “Основні завдання медичних організацій та їх структурних підрозділів, які надають швидку, у тому числі швидку спеціалізовану, медичну допомогу, спрямовані на профілактику та попередження поширення COVID-19” Основні вимоги до порядку роботи медичних організацій та їх структурних підрозділів, які надають швидку, у тому числі швидку спеціалізовану, медичну допомогу, спрямованих на профілактику та попередження поширення COVID-19. Методи, які повинні впроваджувати заклади охорони здоров’я, з метою раннього виявлення випадків інфекції. | 2 |
16 | “LONG-COVID. Віддалені наслідки перенесеної коронавірусної інфекції із симптомами ураження нервової системи” Основні клінічні синдроми ураження нервової системи у гострому періоді та після перенесеної коронавірусної хвороби. Патогенетичні механізми розвитку цих уражень. Масова частка уражень нервової системи у загальній структурі захворювань, які пов’язані з COVID-19. Когнітивні порушення та іх роль у якості життя. | 2 |
17 | “LONG-COVID. Віддалені наслідки перенесеної коронавірусної інфекції із симптомами ураження серцево-судинної системи” Основні клінічні синдроми ураження серцево – судинної системи у гострому періоді та після перенесеної коронавірусної хвороби. Патогенетичні механізми розвитку цих уражень. Масова частка уражень серцево – судинної системи у загальній структурі захворювань, які пов’язані з COVID-19. Ендотеліт та роль системи згортання у розвитку уражень серцево – судинної системи при коронавірусній хворобі. | 2 |
18 | Підсумковий модульний контроль: оцінка практичної підготовки, теоретичної підготовки | 2 |
Орієнтовні питання для підсумкового модульного контролю.
Основна література | |
1 | Багрєєв М. Covid-19: законодавство та регулятивний вплив / М. Багрєєв // Лабораторна справа. – 2020. – N 3/4. |
2 | Грищенко О. Нові стандарти медичної допомоги пацієнтам з COVID-19 / О. Грищенко // Довідник головної медичної сестри. – 2020. – № 4. |
3 | Наказ МОЗ України № 1147 від 15. 05. 2020 р. Про визнання таким, що втратив чинність, наказу МОЗ України від 23 березня 2020 року № 698 “Про затвердження Тимчасових заходів у закладах охорони здоров”я з метою забезпечення їх готовності для надання медичної допомоги хворим на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2” // Збірник нормативно-директивних документів з охорони здоров’я. – 2020. – № 6. |
4 | Наказ МОЗ України № 722 від 28. 03. 2020 р. Організація надання медичної допомоги хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19) // Збірник нормативно-директивних документів з охорони здоров’я. – 2020. – № 6. |
5 | Протокол “Надання медичної допомоги для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19)” // Український медичний часопис. – 2020. – № 2/Т. 1. |
Допоміжна література | |
1 | Tingbo Liang. Рекомендації з профілактики та лікування COVID-19 // Практикуючий лікар. – 2020. – № 2. |
2 | Дземан, М. І. Пандемія СOVID-19: український контекст проблеми з точки зору пересічного лікаря загальної практики // Практикуючий лікар. – 2020. – № 2. |
3 | . Постанова КМ № 211 від 11 березня 2020 р. Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 // Збірник нормативно-директивних документів з охорони здоров’я. – 2020. – № 6. |
Інформаційні ресурси в Інтернеті | |
1 | https://www.washingtonpost.com/health/how-the-new-coronavirus-differs-from-s ars-measles-and-ebola / |
2 | https://www.medscape.com/viewarticle/924571. |
3 | https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/cases-in-us.html |
4 | https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/about/transmission.html |
5 | https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/summary.html. |
6 | https://www.dec.gov.ua/mtd/koronavirusna-hvoroba-2019-covid-19/ |
7 | https://www.nihr.ac.uk/covid-19/researching-the-long-term-impact.htm |
8 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35198136/ |